روانشناسی ازدواج

 

روانشناسی ازدواج

روانشناسی ازدواج در وهله اول بر شناخت کافی شما از یگدیگر تاکید دارد. برای این منظور سعی کنید به سئوال های زیر پاسخ دهید:

  • آیا به شریک زندگی خود اعتماد درید؟

اعتماد مهمترین عامل در پیش بینی یک ازدواج موفق است. برخی افراد به سادگی به شریک زندگی خود اعتماد می کنند. درحالی که سایرین ممکن است برای اعتماد کردن معیارهای مشخصی داشته باشند. فواید روانکاوی

  • آیا با شریک خود احساس صمیمیت دارید؟

صمیمت یا ارتباط نزدیک قابل تقسیم به چهار جزء است. فیزیکی، هیجانی، فکری و فعالیت های مشترک. صمیمت کامل در همه این ابعاد مورد نظر نیست. بلکه بهبود صمیمیت در این موارد به تداوم ازدواج کمک می کند.

  • آیا در ارتباط، آرامش شما فرخوانی می شود؟

به تاثیر کلی شریک خود بر شما توجه کنید. آیا صرفا با هم بودن منجر به آرامش و خلق و خوی آرام شما می شود؟ آیا زمانی که در ارتباط هستید از خود احساس رضایت پیدا می کنید؟

  • آیا در تعامل با شریک خود احساس سربلندی دارید؟

یکی از قوی ترین پیش بین های طلاق تحقیر کردن است. نقطه مقابل آن احترام می باشد. قضاوت یا انتقاد منفی منجر به فاصله گرفتن زوج از یکدیگر می شود. از خود بپرسید “آیا شریک شما با احساسات لطیف خود با شما تعامل می کند؟

  • با تعارض ها و اختلاف ها چگونه برخورد می کنید؟

زوج هایی که مهارت حل تعارض ضعیفی دارند اغلب درگیر دعوا، قهر یا بی تفاوتی افراطی می شوند. زوجهای موفق از نظر روانشناسی به فکر حل تعارض هستند. آنها در زمان مناسب به یکروانشناس ازدواج مراجعه می کنند. در مقابل، اجتناب از تعارض ها می تواند مشکلات را مزمن سازد. یک زوج موفق حتی در عصبانیت مراقبت هستند به یکدیگر آسیبی نرسانند. آنها بعد از حل کردن مشکل می توانند یکدیگر را ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *